Saturday, July 30, 2022

Cara hilangkan sembelit dan perut buncit. Wajib cuba

Hai, sakit ketika membuang? Okey post saya kali ni untuk berkongsi cara mudah hilangkan sembelit dan sekaligus dapat hilangkan perut buncit. Cara ni terbukti berkesan sebab saya sendiri dah jadi tikus makmal 😁 Sebab tu lah saya yakin nak berkongsi dengan anda pula.

Sebenarnya saya dah banyak kali juga cerita pasal ni tapi benda baik tak salahkan kita kongsi banyak-banyak-banyak kali hehe..

Bagi sesetengah orang, masalah sembelit ni adalah perkara yang memalukan jadi segan nak bagitahu dan berkongsi dengan orang lain sebab benda tak nampak kan? Takpe, boleh baca post saya ni sebab saya ada penyelesaian untuk anda.

Pernah dengar daun senna tak? 

Daun senna bagus ya untuk masalah sembelit kerana ia bertindak seperti julap.

Sebatian sennosides yang terdapat di dalam daun senna penting untuk merangsang pengecutan otot pada usus. Pengecutan otot ni lah yang akan membantu pergerakan najis di dalam usus dan melegakan masalah sembelit.

Sennosides juga akan meningkatkan penghasilan air dalam usus. 

Apabila air banyak, najis akan menjadi lebih lembut dan berketul. Ini akan memudahkan dan mempercepatkan proses penyahtijaan.

Haa boleh bayangkan tak?

So, mana nak cari daun senna ni? Macam mana nak makan, perlu masak rebus ke bakar ke?

Ini mudah.

                                                                              Herb-lax


Ini lah produk yang saya amalkan untuk mengatasi masalah sembelit saya.

Kandungan utama Herb-lax ialah daun senna dan beberapa herba lain yang tidak kurang popular-nya dalam membantu masalah sembelit seperti dalam rajah di atas. 😛

Seperti produk-produk Shaklee yang lain, Herb-lax adalah selamat, halal dan berkesan untuk diambil. Sila klik www.wasap.my/60133438874/herblax untuk pertanyaan dan pembelian.

Amalkan Herb-lax setiap hari supaya usus bersih dan tiada najis terkumpul. Sembelit jika tidak diatasi boleh menyebabkan buasir, masalah yang lagi besar.

Selesai masalah sembelit, macam mana pula dengan perut buncit? Bila usus bersih, buncit pun tiada lagi. Tapi kalau lemak tu kena ambil set kurus Shaklee lah. Herb-lax sahaja tidak dapat membantu.

Ops sebelum mengakhiri post, saya perlu bagitahu  juga kenapa kita perlu usus yang bersih dan sihat. Maksud bersih di sini bukan lah seperti lantai yang wangi dan licin tu ya, tapi usus yang tiada 'blocking'.

Ini kerana usus yang sihat akan menyerap nutrien dari makanan dengan lebih baik dan kebaikan ini akan tersebar ke seluruh badan kita. Pernah dengar tak pepatah mengatakan 'nak sihat, jagalah perut'. Ini benar.

Saya amalkan Herb-lax setiap hari dan setiap hari saya membuang. Perut lebih kempis dan badan pun jadi lebih sihat.

Ini cerita saya, sebab tu saya yakin dengan Herb-lax dan ingin berkongsi dengan anda juga..

Sila klik www.wasap.my/60133438874/herblax untuk pertanyaan dan pembelian produk.

Saya akan bagi servis yang terbaik, terpantas dan nasihat penggunaan yang tepat dan berkesan secara percuma.


Sekian, your SID,
Farah Ishak.
1711141

Saya juga berbesar hati mengajak anda untuk menyertai team saya dalam bisnes Shaklee.
Bermula dengan modal serendah rm35.
Berbisnes lah di mana sahaja anda berada.
Keuntungan yang melangkaui akal fikiran dengan syarat hati kena kental,
usaha jangan putus asa💪 

www.wasap.my/60133438874/joinbisneshaklee







No comments:

Post a Comment

Cara hilangkan sembelit dan perut buncit. Wajib cuba

Hai, sakit ketika membuang? Okey post saya kali ni untuk berkongsi cara mudah hilangkan sembelit dan sekaligus dapat hilangkan perut buncit....